Hallókészülék használata során tapasztalt problémának, a műszaki hibán kívül még számtalan egyéb oka lehet, pl. szennyeződés, nem megfelelő illeszkedés/elhelyezés, hallás állapotában történt változás, fizikai sérülés, stb.
Az esetleges megbibásodások nagy része elkerülhető a rendeltetésszerű használattal, az apró és sérülékeny alkatrészek óvatos kezelésével, a napi tisztítással, a megelőző karbantartással és a szűrő rendszeres cseréjével.
Feltétlenül olvassa el a vásárláskor kapott használati útmutatót és nyilvántartási könyvet, valamint kérjen tanácsot hallásgondozójától, audiológusától.
A jogszabály szerinti jótállás kizárólag a termék gyártási hibából eredő meghibásodására vonatkozik. Amennyiben a meghibásodás a vásárlást követő túlterhelődés, nem rendeltetésszerű használat, netán fizikai vagy kémiai behatás eredménye, az nem garanciális esemény.
Kérjük vegye figyelembe, hogy a gyógyászati segédeszközök, így a hallókészülékek javítása szigorú – adminisztrációs és műszaki – követelmények mentén valósul meg. Ezek nagy részében mi is kötelezettségeket teljesítünk, így nincs lehetőségünk eltérni a menetrendtől.
Ha hibát vagy problémát tapasztal, elsőként forduljon hallásgondozójához, audiológusához. Ő segít eldönteni, hogy szervizbe küldendő-e a készülék, és hogy milyen jogcímen. Lehet, hogy helyben megoldja a problémát.
Jótállási időn belül, gyári hibák javításáért nem kell fizetni. Ugyanakkor előfordulhat, hogy a bevatkozásnak keletkezik nem garanciális komponense is (pl. eltömődött szűrő cseréje, törés javítása esetén), ami már fizetős kategória.
Ha (1) teljes áron vásárolta készülékét, vagy (2) lejárt a TB támogatással vásárolt készülék hat éves kihordási ideje, vagy (3) jótállási időn belül nem gyári hibát javítunk, akkor a javítás teljes költsége fizetendő, az esetleges szállítási adminisztrációs díjjal együtt.
A jótállási időn túli és kihordási időn belüli időszakban a hallókészülékek javítása, bizonyos további feltételek esetén, TB által támogatott, tehát csökkentett költséget kell fizetni. Ez esetben az audiológián, szabályszerűen történő vény felírása kötelező.
A javítás megkezdéséhez feltétlenül szükségesek:
Hiánytalan dokumentáció esetén a szervizelést a beérkezés sorrendjében, a lehető legrövidebb időn belül megkezdjük. A javítási tevékenység ideje, a hibajelenségtől, a szükséges teendőktől és a körülményektől függően, viszonylag tág intervallumban mozoghat. A javítandó készülékek tisztításon és ellenőrzésen is átesnek. Minden javítást dokumentálunk.
Igény (hibabejelentő lapon jelölhető) vagy a vártnál nagyobb költség (térítéses javításnál tízezer forint) esetén árajánlatot adunk.
A javítást követően elkészülő dokumentumok:
A megjavított készülék átvétele történhet:
Lakcímére vagy más, Ön által megadott címre történő visszaszállítás esetén a javítási díjon felül szállítási költség is fizetendő. Ennek mértéke:
Minden, nem gyártási hibából eredő meghibásodás, így például: nem rendeltetésszerű használatból fakadó, nem Danavox szervizben történt javítás okozta hibák, nem megfelelő karbantartás, elemfolyás, helytelen elemhasználat, törések (szűrő, elemajtó, ház, könyök, stb.), kémiai reakció, víz, nedvesség, fülzsír okozta meghibásodások.
Termékeinkre vonatkozó és jogszabály szerinti jótállási idők:
A prémium ReSound hallókészülékekhez a jogszabályi kötelezettségen túl, további, ún. kiterjesztett garanciát tudunk nyújtani. Újonnan vásárolt készülékét online regisztrálhatja ennek igénybevételére.
Dolgozunk rajta, hogy szerviz folyamatunk még jobb, átláthatóbb és gördülékenyebb legyen. Visszajelzése értékes számunkra.